NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. Met betrouwbaar reizigersvervoer, comfortabele treinen en bussen, levendige stations en stationsgebieden...
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
Financieel was 2013 voor NS geen goed jaar. Dat kwam vooral door de extra kosten die wij moesten maken voor het uit dienst nemen halen van de V250.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
Het is onze missie telkens meer reizigers veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS kent daarbij wel dilemma's.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
De materialiteitsmatrix van NS geeft weer welk belang onze stakeholders aan een thema geven en welke impact NS kan maken op dat thema.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
Om al onze ambities waar te maken, is een gezonde financiële positie nodig. Het resultaat uit bedrijfsactiviteiten bedroeg in 2013 € 64 miljoen negatief.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
De opbrengsten bedroegen € 4.606 miljoen in 2013 ten opzichte van € 4.638 miljoen in 2012.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
De bedrijfslasten van NS stegen van € 4.284 miljoen in 2012 naar € 4.670 miljoen in 2013, vooral door de afwaardering van het V250-materieel.
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
De gebruiksvergoeding voor de railinfrastructuur (infraheffing) is in totaal met € 87 miljoen gestegen naar € 638 miljoen (2012: € 551 miljoen).
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag
Het netto financieringsresultaat is een last van € 26 miljoen (2012: € 25 miljoen).
Toevoegen aan Mijn verslag
Toegevoegd aan NS verslag