Kosten blijven stijgen CV’s directie

Nieuw tijdperk

2013 was voor NS ook het jaar dat het bedrijf afscheid nam van topman Bert Meerstadt. Op 1 oktober nam Timo Huges, afkomstig van FloraHolland, het stokje over. “Wij staan weer aan het begin van een nieuw tijdperk”, zegt Robbe. De laatste maanden van het afgelopen jaar heeft de directie gewerkt aan de herijking van de strategie, met een aangescherpte koers als gevolg. Huges: “Onze reizigers in Nederland komen nu helemaal centraal te staan in al onze processen. Wij willen een optimale dienstverlening voor onze klanten en richten ons op de individuele reiziger, niet op statistieken, met een bedrijf dat streeft naar operational excellence. Dat behalen wij door ons te richten op eenheid, eenvoud en eigenaarschap. Daarvoor is samenwerking met OV-partners cruciaal: ProRail, andere vervoerders en overheden. En samenwerking met de ministeries van IenM en Financiën om binnen de kaders van de Nota Deelnemingenbeleid oplossingen te zoeken. Reizigers bieden wij een naadloze en zorgeloze reis van deur tot deur met sfeer, comfort en gemak: zowel in de trein als op het station. Wij willen het vertrouwen van onze reizigers terugwinnen. Wij hebben alles in huis om het iedere dag weer iets beter te doen en de klant optimaal van dienst te zijn. Dat doen wij in de eerste plaats met onze eigen medewerkers die met passie en vakmanschap iedere dag klaar staan om de klus te klaren.”