Treinbeleving Klanttevredenheid over dienstverlening van Abellio

Tevredenheid over grensoverschrijdende dienstverlening

Het afgelopen jaar stelden wij klanten teleur met de verwikkelingen rond de Fyra. Door het uit dienst nemen van Fyra zagen wij in het eerste en tweede kwartaal van 2013 een daling in de klanttevredenheid. Deze heeft zich hersteld in de tweede helft van het jaar. Dat kwam mede door een betere performance van Thalys en de herstelde verbinding tussen Amsterdam en Brussel. Ook de binnenlandse Fyra presteerde beter dan in 2012. Over 2012 gaf 79% van onze reizigers een 7 of hoger voor de dienstverlening. In 2013 steeg dat naar 81%. Dit resultaat behaalde NS Hispeed onder meer door verbetering van het online-boekingsproces en dankzij de aansluiting van NS Hispeed en Deutsche Bahn op hetzelfde tariefsysteem. Het aantal online-verkoopbare bestemmingen steeg naar meer dan 3.108 en is door gebruik van Google Maps op de site bovendien beter te doorzoeken. Alle stations in België en Duitsland zijn daarop aangegeven. Ongeveer de helft van de boekingen bij NS Hispeed wordt online gedaan.