Volle treinen Invloed van het weer op de dienstregeling

Dienstregeling 2014: weinig wijzigingen

Op 15 december 2013 nam NS de dienstregeling 2014 in gebruik. Deze bevat relatief weinig wijzigingen ten opzichte van 2013. De dienstregeling is onder meer uitgebouwd met extra Sprinters tussen Leeuwarden en Meppel en tussen Utrecht en Geldermalsen in de avonduren. Amersfoort heeft in het weekend een aansluiting gekregen op het Nachtnet. Ook is er een extra frequentie Den Haag-Brussel. Vanaf 2014 hanteert ProRail nieuwe veiligheidsregels waardoor bij onderhoud een traject helemaal buiten dienst wordt genomen. Als gevolg hiervan kunnen op sommige trajecten in doordeweekse nachten geen treinen rijden, bijvoorbeeld op het Nachtnet tussen Schiphol en Amsterdam (drie nachten per week) en tussen Rotterdam en Den Haag (twee nachten per week). NS brengt de nachtelijke reiziger op deze trajecten naar zijn bestemming door, waar mogelijk, treinen om te leiden, pendeltreinen in te zetten en bussen te laten rijden. Dit doen wij in goed overleg met Schiphol en ProRail.