Diversiteit en inclusie Railcollege

Vakmanschap en talent ontwikkelen

NS Opleidingen heeft in 2013 1.809 (2012: 1.977) opleidingen, cursussen en landelijke herinstructies verzorgd voor onder andere machinisten, hoofdconducteurs, veiligheidspersoneel en monteurs. Investeringen in nieuwe technologie resulteerden in een nieuwe leerinfrastructuur (leerlingmanagementsysteem), nieuwe e-learningmodules, simulatoren en vakpagina’s voor machinisten en medewerkers in het servicedomein. Daarbij is ook de samenwerking met het regulier onderwijs in 2013 verder geïntensiveerd. Het ROC van Amsterdam biedt de opleiding Machinist Railvervoer, en het ROC Rivor een traject voor onze secretarieel administratief medewerkers.

In het derde kwartaal van 2013 startten verder 27 deelnemers uit de diverse retail- en horecaformules van NS Stations met de nieuwe mbo-opleiding Stationsretail. Leerlingen behalen hiermee een erkend diploma op mbo3-niveau en hebben de kans door te groeien naar een functie als assistent-leidinggevende.