Railcollege Ervaring opdoen in het buitenland

Talentontwikkeling

NS organiseert al enkele jaren management-developmentprogramma’s. Afgelopen jaar startte onder de naam ‘Sprinter’ een programma voor talenten die wij na hun eerste baan verdieping willen bieden. Daarnaast volgden jonge leidinggevenden met doorgroeipotentieel het programma Creating Accellerating Performance en kwam er in 2013 een pilot-trainingsprogramma voor leidinggevenden om zich verder te ontwikkelen in managementvaardigheden, resultaatgericht sturen en persoonlijk leiderschap: Conduct your Team.

Om talent op waarde te kunnen schatten, hebben wij talentontwikkeling binnen NS geprofessionaliseerd. Zo is het proces waarmee wij het potentieel van talent evalueren in samenwerking met Tilburg University getoetst en geactualiseerd. De methodiek Insights Discovery is geïntroduceerd bij NS: ongeveer 600 NS’ers hebben inmiddels een persoonlijk profiel uitgereikt gekregen van een geaccrediteerde MD-adviseur.

In 2013 heeft de laatste editie van het Leiderschaps Ontwikkel Traject (LOT) plaatsgevonden met 10 deelnemers. Hiervoor komt het internationale leiderschapsprogramma Navigator in de plaats, dat in nauwe samenwerking met Abellio wordt ontwikkeld.