Ontwikkelingen in 2014 Integraal verslag

Werken aan goede dienstverlening

Voor een zo goed mogelijke dienstverlening aan onze reizigers staat NS in 2014 ook een aantal specifieke ontwikkelingen te wachten. Om reizen met de trein makkelijker, veiliger en eerlijker te maken, nemen wij in 2014 steeds meer poortjes op stations in gebruik en zal het papieren treinkaartje geheel vervangen worden door de OV-chipkaart. Reizigers zullen bij deze veranderingen goede begeleiding krijgen van NS en haar servicemedewerkers.

Om ervoor te zorgen dat onze reizigers zo min mogelijk in volle treinen hoeven reizen, zijn wij in december 2013 op een aantal trajecten gestart met de inzet van meer materieel. In 2014 blijven wij dit monitoren. Dat doen wij ook met de reizen naar Schiphol tijdens nachtelijke werkzaamheden van ProRail. Uit veiligheidsoverwegingen is er dan geen treinverkeer mogelijk en zet NS bussen in.
Komend jaar gaan wij samen met ProRail verder werken aan de uitwerking van de Lange Termijn Spooragenda.

Fyra zal in 2014 een vervolg krijgen met de juridische afwikkeling met AnsaldoBreda en de start van de parlementaire enquête door de Tweede Kamer.