Vorig resultaat Volgend resultaat

Eerste half jaar voor NS in teken samenwerking Financiële kerncijfers

Klantoordelen en punctualiteitscijfers

Klantoordeel - Klanttevredenheidsonderzoek

(% met 7 of meer)

  2013       Jaar 2014  
  Kw1 Kw2 Kw3 Kw4 2013 Kw1 Kw2
Algemeen oordeel 72% 76% 79% 72% 75% 75% 76%
Op tijd rijden 43% 49% 53% 42% 47% 47% 51%
Beschikbaarheid zitplaats 74% 76% 81% 71% 76% 74% 74%
Informatie bij ontregelingen * 59% 60% 62% 60% 60% 60% 61%
Sociale veiligheid trein en station** 79% 79% 80% 80% 79% 80% 80%
Reinheid treininterieur en station 58% 59% 60% 59% 59% 60% 52%
Klantgerichtheid personeel*** 58% 60% 62% 58% 60% 60% 60%
 *) gemiddelde van oordelen informatie bij ontregelingen op station en informatie bij ontregelingen in de trein.
 **) gemiddelde van oordelen station overdag 25%, station 's avonds 25%, trein overdag 30% en trein 's avonds 20%
 ***) gemiddelde van 4 aspecten, aanspreekbaarheid trein- en stationspersoneel, vriendelijkheid trein- en loketpersoneel.

 

Punctualiteit

  2013       Jaar 2014  
  Kw1 Kw2 Kw3 Kw4 2013 Kw1 Kw2
Treinen op tijd (5 minuten) 93,8% 95,0% 94,4% 91,1% 93,6% 95,9% 95,4%
Treinen op tijd (3 minuten) 87,9% 89,8% 88,8% 83,0% 87,4% 91,1% 90,7%
Aansluitingen % gehaald 90,6% 92,6% 92,0% 88,5% 90,9% 93,1% 92,3%
Gereden treinen (t.o.v. drgl) 96,1% 98,7% 98,3% 97,5% 97,6% 98,3% 98,3%
Reizigerspunctualiteit* 88,2% 92,6% 92,0% 87,2% 90,0% 93,7% 93,0%
               
 *) De indicator reizigerspunctualiteit geeft weer voor welk percentage van de reizigers de treinreis is geslaagd. Dat wil zeggen dat de trein daadwerkelijk heeft gereden, minder dan vijf minuten vertraging bij aankomst had en de voor de overstappers geplande aansluiting is gehaald.